MUZ FM

NEWS

SATISFASHION: Chanel şi Saint Laurent propun un nou model pentru Săptămâna Modei

Marile case de modă au răspuns la ritmul alert al acestei industrii şi aglomeraţia insuportabilă din timpul sezonului de prezentări cu soluţii îndrăzneţe, dar inspirându-se din trecut…

Într-o perioadă în care industria modei se caracterizează din ce în ce mai mult prin schimbare şi un ritm alert, prezentările de modă fiind un spectacol la care sunt invitaţi să participe scriitori şi bloggeri de pretutindeni, designerii din cadrul Săptămânii Modei de la Paris au ales să inoveze clasicul format al prezentărilor, privind retrospectiv.

image-23000

Pentru show-ul Chanel Pret-a-Porter 2016/17, Karl Lagerfeld a înlocuit decorul spectaculos care a dominat ultimele sezoane, precum aeroportul, brasseria sau magazinul alimentar, cu un cadru tradiţional, inspirat din arhivele casei de modă Chanel. Localizată în interiorul clădirii Grand Palais din Paris, prezentarea a făcut trimitere la saloanele în care Gabrielle Chanel obişnuia să îşi prezinte creaţiile publicului, pe atunci, mult mai restrâns. Scaunele vopsite într-o nuanţă de auriu, ca semnătură casei de modă Chanel, au fost aranjate spate în spate, formând mai multe rânduri paralele de-alungul sălii, aşa încât fiecare invitat să asiste la prezentare din primul rând (Front Row).

Acesată schimbare a avut loc ca răspuns la plângerile primite din partea publicului cu privire la aglomeraţia din trimpul prezentărilor. Astfel, casa de modă a decis ca invitaţiile trimise publicului să menţioneze “Front Row Only” şi, pentru prima dată după multe sezoane în care oamenii s-au confruntat cu dificultatea de a observa detaliile ţinutelor, directorul de creaţie a găsit o soluţie ingenioasă.

Similar, în timpul aceluiaşi sezon de prezentări, Hedi Slimane a reuşit să surprindă invitaţii show-ului Saint Laurent utilizând istoricul casei de modă ca sursă de inspiraţie atât pentru colecţie cât şi pentru formatul prezentării. Designerul a colaborat cu Bénédicte de Ginestous, cea care obişnuia să anunţe ţinutele pentru însuşi Yves Saint Laurent. Vocea ei, anunţând intrarea fiecărei creaţii în parte, a înlocuit tipicul playlist muzical în totalitate, publicul având ocazia să admire, în linişte, măiestria fiecarei ţinute.

img2laurent-wcff16-05

Acest format al prezentărilor s-a dovedit a fi mai inovator şi mai extravagant ca niciodată, oferind o senzaţie de intimitate şi conexiune cu ADN-ul celor două mari case de modă. Fiind un simplu omagiu pentru trecut sau un exerciţiu de contemplare asupra prezentului, cert este că schimbările aduse de Chanel şi Saint Laurent pot influenţa felul în care privim moda, atât ca ca spectatori cât şi ca lideri de opinie. Orientându-ne privirea spre viitor, cine ştie, poate calmul este exact ceea ce ne lipseşte în calitate de consumatori.

Imagini: teampeterstigter.com, The Guardian, Harper’s Bazaar

Sursa: ONE.ro

Lasă un răspuns